Allt och inget

Så var det dags igen att återgå till arbetet efter 4 härliga dagars ledighet...jag tycker ju om mitt arbete så det är ingen större fara egentligen. Jag tillhör dom som har den förmånen att få arbeta med sånt som ger mig tillfredställelse, att arbeta med ungdomar är givande men tar samtidigt rätt mycket energi av en, men kan känna sig helt urlakad ibland på kvällen. Men jag tänker på hur många har det som går till jobbet med en klump i bröstet varje måndag morgon för att dom vantrivs med sitt jobb..måste vara hemskt!
Igår åkte jag o Micaela som vanligt till gymet och var rätt slutkörda när vi kom ut...efter en liten bit small det till och det var platt fall på Micas cykel. Det var bara att traska resten av den rätt långa vägen hem och in på cykelaffären och köpa däck och slang. Vidare ner till jobbet och där bytte vår underbara vaktmästare däcket på några minuter så vi kunde cykla vidare hemåt. Efter en dusch och lite mat så sjönk jag ihop i soffan och reste mig endast för att gå o lägga mig.
Idag har jag varit på 70-års firande hos en härlig dam och det var tur att jag var på gymet igår med allt kaffebröd som jag "var tvungen" att klämma i mig. Men det var en rätt ordentlig cykeltur fram o tillbaka så lite, lite kanske försvann ( önsketänkande). Kl är nu åtta på kvällen och jag har än inte ätit nån mat...hoppar nog över det ikväll
Sitter o laddar för ett nytt avsnitt av Lost så jag får träffa min snygging (Sawyer) igen...
har träff med honom varje vecka. Sorgligt egentligen att det är det enda manliga sällskapet man har men bättre än inget kanske  :-)...



60229-7

Kommentarer
Postat av: mikkiz

-mikkiz garvar lite smått-
Det kan inte vara lätt när både du och Jenny måste "dela" på samma slemhög ;o)

2006-04-19 @ 20:33:39
Postat av: Carina

Hon får bara låna lite av honom...inte alls nån slemhög förresten!!

2006-04-19 @ 20:40:50
Postat av: Anki

Ja det måste vara fruktansvärt att vantrivas på ett jobb, vi tillbringar ju den mesta vakna tiden där...själv ÄLSKAR jag mitt jobb, tur för mig de!!

Kissen hos mig, NEJ de e inte min, hittade den o fasnade för bilden, visst är den go. Jag har hund jag de får räcka.

Anki

Postat av: mikkiz

nej, det ska ingen komma å påstå direkt..ler.. antar att en av ovanstående kommentarer skulle på min blogg ;o)

2006-04-22 @ 17:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback