Fönsterputs

60229-6

Äntligen kom energin för att putsa mina fönster, det var nästan så att jag fick gissa mig till vad det var för väder när jag tittade ut innan. Hela helgen har vi varit ute på något varje dag  men jag hade bestämt mig för att inte bestämma nåt på måndagen så att jag skulle få nåt gjort hemma, och det fick jag. Jag putsade fönstren, tvättade, städade, lagade till en underbar kycklinggryta med ingefära o kokosmjölk, gjorde taboule, potatissallad och tog sen en cykeltur till  affären när allt var klart. Jag var ganska slut på kvällen när CSI började och jag fick krypa ner i soffan med kissarna. Mica kom upp vid åtta så hon var kvar till 10 sen var hon så trött att hon nästan somnade i fåtöljen. Dagarna har gått alldeles för fort och jag har inte hunnit med allt jag hade behövt men det är bara att gilla läget och göra det sen, jag har lärt mig att ta det viktigaste först och resten ja, det får vänta.
Det är så skönt för man börjar känna våren i luften och genast känns allt mycket lättare. Dagarna blir längre och det känns inte lika tungt att gå upp när man hör fågelkvittret utanför. Blir lättare på jobbet också när våra elever kan börja vistas ut på raster o håltimmar så dom får ut lite av all den energi dom har. Blir lätt stökigt inne i korridorerna när så många ska samsas samtidigt. Dom behöver även få vårsolens uppiggande effekt för att må bra…det behöver hela Sveriges befolkning efter en lång vinter tror jag.


Kommentarer
Postat av: Anki

Ja visst har den långa vintern tagit energi ur folk. Nu har så äntligen våren kommit och all snö är borta, man känner knappast igen sig när man tittar ut genom fönstret.
Antar att Du är lärare Du skriver om elever i koridorren, ja de är väl inte lätta att hålla styr på i vårruset, nu tittar väl alla fram mot sommarlovet. Det är de enda jag avundas lärare lite (har en kompis som är) att Ni har ledigt hela sommaren. Allt annat klarar jag mig utan, skulle nog inte stå ut en vecka som lärare!! Tur att vi alla är olika.
Årssyster Anki

Postat av: mikkiz

tack för kommentaren på min blogg..ler.. det kommer nog lösa sig, förhoppningsvis :o)

Sen har jag en fråga, vad fick du titeln på ditt inlägg ifrån?

2006-04-18 @ 12:04:57
Postat av: Anonym

jag arbetar på skola men inte som lärare så jag har tyvärr inte de lediga loven /Carina

2006-04-18 @ 13:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback