Mat, mat och mer mat

60229-4
Jag är så trött på att jag alltid ska falla tillbaka till mina dåliga matvanor efter ett tag. Jag har varit så nöjd med min mathållning sista tiden.....ätit en ordentlig frukost med nyttigt bröd och en lunch enligt tallriksmetoden och sen inga kolhydrater i maten till kvällen. Har inte heller ätit godis i några större mängder....har liksom bestämt för att jag inte ska gå upp i vikt bara för att jag har slutat röka. Men den här veckan har gått i skräpmatens tecken, jag har ätit frukostkorv, färdiga köttbullar, potatismos och lass med pasta...buhu. Igår åt jag tunnbrödsrulle med två Må Bra korvar (oj vad jag är nyttig) och när kl var elva på kvällen var min påskskinka klar och ner i magen damp ytterligare tunnbröd med skinka på....smart :-(.
Jag försökte att urskulda mig med att jag och Micaela hade cyklat till ÖB fram o tillbaka tidigare på dagen, en sträcka på drygt en mil men vem lurar jag...hade säkert behövt cykla 10 mil för att bli av med allt .
Den enda ljuspunkten är väl att jag inte har ätit nåt godis direkt den här perioden men fortsätter det så här så sitter jag snart med  näven i godispåsen igen. Jag som brukar vara jättealert när jag kommer från jobbet och alltid gör kvällsmat enligt konstens alla regler...(det är inte ovanligt att jag gör två maträtter på en gång och en jättesallad med en massa gott i )har inte orkat göra nåt när jag kommer från jobbet utan väntat till jag är så hungrig att jag gör nåt som går snabbt som korv, mos o dylikt. Min kompis pratar om hennes lilla djävul "sockermonstret"...min lilla djävul är en fet matgalning som älskar allt fett *snyft*.
Jaja, jag ska nog få honom på fall snarast möjligt och börja med alla nyttigheter igen.
Igår var iaf Micaela här så jag hjälpte henne att färga håret så nu är hon en riktig "svartskalle". Det var skönt att ha lite sällskap en hel kväll. Hon hade inte tagit med sig några cig till sig själv så det blev en hel kväll utan gifter för hennes del...jättebra jobbat.
Nu ska jag äta lite frukost och sen blir det en cykeltur till gymet för ett träningspass, tur att man inte släppt den biten för det kompenserar väl iaf lite av glufset hoppas jag.


Kommentarer
Postat av: mikkiz

Det är bra att du tar itu med detta igen..ler..Vi kör tillsammans, så ska det nog gå ska du se..

2006-04-14 @ 10:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback