Påsk, pengar, m,m

60229-5

Påsken har aldrig betytt speciellt mycket för mig, jag har aldrig påskpyntat och har heller aldrig haft nåt påskris eftersom Micaela är allergisk och det skulle ändå inte få vara ifred för mina katter. Det enda är väl att man har ätit lite skinka, ägg och lite annat smått o gott. Fördelen är väl att man är ledig i fyra dagar så att man får sova ut lite. Hela helgen hittills har gått i motionens tecken, vi har cyklat i flera mil, tränat och promenerat...det är så skönt att känna att kroppen börjar kännas som ett redskap och inte något man bara släpar runt på. Jag känner att min kondition börjar bli bättre o bättre så jag mår jäkligt bra just nu. Det är bara att rida på den vågen så länge det går.
Nåt som är mindre roligt är att det alltid finns ett smolk ibägaren och det är det här med pengar som aldrig verkar finnas tillräckligt av. Jag snålar och gör aldrig nåt som kostar mycket pengar men får det aldrig att räcka till ändå. Det är två veckor kvar till lön och jag börjar känna panik för jag har inte mycket kvar. Tack o lov har min mamma ställt upp som hon brukar göra men jag kommer inte att fixa det ändå, jag försöker att tänka att jag har det bra ändå men jag kan inte tänka på annat än hur jag ska få maten till katterna att räcka och även annat som behöver kompletteras med...men det ordnar sig väl, det brukar det göra i slutänden. Jag får se det som att det finns dom som inte ens har någon dörr att stänga om sig utan sover i trappor eller vad dom nu hittar för natten och jag har iaf ett hem som jag älskar. Det hade kunnat vara annorlunda eftersom jag själv höll på att hamna i de hemlösas gäng för snart sju år sen. Men så blev det nu inte tack vare mina nära o kära och det kommer jag alltid att älska dom för.
Nu ska jag se klart på "The Beach" innan jag sluter mina ögon för inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback