Paulun rocks!

Idag har dagen gått fort av bara den...först var vi som vanligt till gymet och efter det cyklade vi till nåt som heter "Levande mässa" som håller på i helgen. Det är en massa utställare från olika friskvårdsföretag och en massa annat smått och gott. Höjdpunkten var ändå en föreläsning av Fredrik Paulun som pratade om "stenålderskost", ett ämne som går ut på att vi ska försöka äta så mycket som möjligt av råvaror utan en massa tillsatser..ungefär som människor gjorde förr. Föreläsningen höll på 1 timme men jag hade kunnat lyssna i minst 3 timmar för han hade mycket intressant att förtälja. Kunde ju inte låta bli att gå fram till hans monter efteråt och fråga om en del saker, kom även därifrån med en bok för 50:- som jag fick signerad så snart har jag skrapat ihop en del av hans böcker som jag faktiskt har läst från pärm till pärm. Jag behövde den här föreläsningen för att få lite ny inspiration i mitt nya hälsosamma liv :-).
Innan vi gick dit så ringde en kompis och bad mig o Mica komma ner till ett ställe på Viksäng och fira hennes karl som fyllde 50, så vi åkte dit och åt ju tyvärr både smörgåstårta och jordgubbstårta, men det hade ju varit oartigt att tacka nej...eller hur? Men nu är det slut på det roliga för ett bra tag framöver...vill känna mig fräsch o pigg i sommar utan att ha en klump med överviktsmage som bullar ut, kan i alla fall försöka minska den så mycket som möjligt.
Nu ska jag se på tv en stund till och senär det sängen som gäller.
Är så j-vla röksugen men det får gå.


Kommentarer
Postat av: mikkiz

Håll ut med rökningen... du kommer klara det.. även om det känns tungt nu.. ler..

2006-04-23 @ 00:09:20
Postat av: Anki

Oj, ja du har gett din in i dubbelt arbete ser jag, kontroll på vikt o rökslut, de e nog en svår kombination, men har man gett sin fa(..) på att de ska gå så gör de säkert det, gäller väl att ha en otrolig disiplin på sig själv. Hur lätt e de då. Men jag håller alla tummar o alla tår på att du klarar detta galant. Du är ju på helt rätt spår.
Man brukar ju säga att de går lättare om man lovat sig själv någonting om man lyckas. Kanske den snygga skinnjackan för 2 tusen som man spanat på men aldrig haft råd med ((ett exempel bara)) nu har man ju plöstsligt råd, för man sparar ju en rejäl slant varje dag som man INTE röker.
Lycka till....Anki

Postat av: Sabina

Avundsjuk? Jag? Skulle inte tro det... *ljuger så det ryker*
Åh, vad jag skulle velat vara där också!!

2006-04-23 @ 23:58:03
Postat av: mikkiz

tack för kommentaren i min blogg :o).. jag försöker så gott jag kan att leva upp till namnet "Lunatic Mikkiz" eller nåt ;o)

2006-05-02 @ 23:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback