Tillbaka i selen

Jaha då har man slavat första veckan efter en helt underbar semester. Jag måste säga att jag hade ren ångest i söndags när jag visste att jag skulle börja jobba igen...VILLE INTE!!!. Det är första året jag känner sån ångest inför det sen jag började där. Det kan ju kanske bero på det fina vädret som håller i sig, jag vet inte. Men det är alltid så roligt att träffa sin underbara arbetskamrater igen så den hemska känslan gick över rätt snart. Nu börjar jag se fram emot när verksamheten drar igång med alla nya elever och även kul att återse många av dom gamla, det brukar kunna hända en del under ett sommarlov mognadsmässigt.
Det har varit så mycket att göra den här veckan så den har gått snabbt som bara attan och nu sitter jag här på fredan och känner lyckan över att det är fredagskväll efter en hektisk vecka igen....det känner man ju aldrig av när man är ledig.
Fick ett mail av en vän idag och fick veta att deras underbara hem höll på att brinna ner på grund av att blixten slagit ner på tomten under sommaren, tur att deras grannar ryckte ut och räddade situationen. Även jag hade blivit bestört då jag känner det lite som hemma där  efter att ha varit djurvakt därute en del. Jag vill inte ens tänka tanken på katastrofen för deras del om deras själ o hjärta förintats. Som tur var gick allt bra och man får ju vara tacksam för att inte hästarna var hemma då jag fattade det som att en del av hästhagen strukit med.
Hon och jag ska kanske ta över som hälsoombud på jobbet i år, jag hoppas hon har bestämt sig för det för det skulle verkligen vara roligt tycker jag. Men det lät som att hon ville så jag håller tummarna :-)
Har inte riktigt vant mig vid mitt nya hälsosamma jag än, tycker fortfarande att jag känner mig som den där förslöade, lata, rökande och godisätande individen jag var för bara ett halvår sen men det är ju faktiskt inte så. Jag går 1 tim varje morgon, slutade röka för ett halvår sen, äter inget godis, tänker på vad jag stoppar i munnen i matväg och dessutom går jag på gymet när jag hinner, (börjar låta som en riktig nörd) så jag får nog se mig som hälsosam.
Nu ska jag titta på Cast Away med Tom Hanks så jag får skratta lite, den är verkligen skitbra.

Kommentarer
Postat av: Mrs Alda ;o)

du är ingen nörd.. du har tagit itu med ditt liv, såsom alla borde göra.. :o)

2006-08-11 @ 22:15:24
Postat av: mrselmo

Yeey! nu funkar mitt nät, tack vare din mockafjäng :o) ..ler.. tack för den söta kommentaren du hade lämnat på min blogg.. :o)

2006-08-21 @ 22:20:07
Postat av: Mikkiz

Sant, jag är glad över att ha en galen Jenny till vän :o)

yeey, hoppas verkligen på att the f*cking goatings dör snart, så man kan vistas ute igen..

2006-08-23 @ 21:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback