Deppig

Usch vad jag är trött på min livssituation för tillfället, jag känner mig så jäkla trött på att alltid behöva tänka på varenda öre jag spenderar. På jobbet åker folk o käkar lunch ute med jämna mellanrum och det känns så surt att alltid få komma med kommentaren "jag har inte råd" och jag märker att dom börjar tröttna på att fråga eftersom jag alltid säger nej. Jag slutade röka för att jag skulle få en bättre ekonomi men det spelar ju ingen roll när man inte har någon ekonomi att prata om. Jag försöker att tänka positivt och vara tacksam för vad jag har men det funkar tyvärr inte jämnt. Försöker att vara glad för att jag har gått ner nästan 7 kilo tack vare nyttig mat och motion men det blir så jobbigt när den nyttiga maten kostar mycket mer än t ex ett paket korv o makaroner. Till slut tappar man väl sugen på grund av det. Tyvärr har jag ju ingen att skylla på heller för jag har ju tyvärr ställt till det själv under mina 25 år som alkoholist och det får jag betala surt för idag. Nån gång kommer det ju att lätta men det känns så långt bort just nu. Hade inte min mamma o hennes man hjälpt mig hade det gått käpprätt åt skogen för längesen. Tur att jag har så lång nykterhet idag för hade det varit förr så hade jag gått ut o druckit på grund av mitt deppiga tillstånd för tillfället.
Har gjort upp en budget för den här månaden och som det ser ut nu har jag c:a 20:- om dan att leva på....livet är toppen!!!!  Det värsta är ju att det är så här det ser ut länge framöver.

Jag får ju iaf vara glad att jag har mitt arbete att gå till för jag blir så ledsen när jag tänker på min dotter som är arbetslös och som börjar få slut på aktiviteter att fylla sina dagar med.

Lika bra jag slutar skriva nu för det här är ingen läsning att bli glad av

Carina

Kommentarer
Postat av: Dotra

älskade mamsen.. det är aldrig lätt när livet känns hårt.. men jag finns här för dig, såsom du fanns för mig när jag mådde dåligt.. tyvärr kan jag inte hjälpa dig med din pengasituation, men vi ska klara detta med..puss på dig!

2006-06-07 @ 19:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback