Ännu en dag

Ännu en dag i rökfrihetens tecken. Man får ta en dag i taget för att det ska funka. En dag med solen som värmde litegrann i vinterkylan. Man börjar få en föraning om våren som leker tittut men inte har bestämt sig för att komma fram riktigt än, men den som väntar på nåt gott...... Gick till apoteket på lunchen och investerade 1 veckas ranson av nikotinplåster som jag bara känner att jag måste ha ett tag till.
Kom tillbaka och hade en härlig eftermiddag med arbetssugna ungdomar på skolan där jag arbetar. Vissa dagar känns det som att det finns inget roligare jobb att arbeta med 600 ungar mellan 13-16 medans andra dagar kan vara blytunga, men så är det väl var man än arbetar kan jag tänka. Det är hur kul som helst att höra på när dom sitter och fnissar och utbyter tankar om livet med varann och man känner att man skulle vilja vara tillbaka där igen. Man glömmer hur jäkla tungt det kan vara att vara tonåring med allt vad det innebär. Tyvärr finns det så många som mår dåligt under sin skoltid och jag tror att det är lätt att glömma att ta reda på varför och istället bara sätta stämpeln "värsting" på dom....synd.

Ikväll kom min dotter upp och vi tittade på ett läskigt avsnitt av Medium tillsammans och sen gick mina ögon i kors men jag kände att jag ville summera min dag innan jag la den här dagen till glömska.
Imorgon är det fredag och en lång skön helg väntar
Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Mikkiz

Jag blir riktigt stolt över dig, att du kom ihåg att skriva idag också :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback