Semla, melodifestival m.m


                                                                          
Som vanligt på lördagar efter lunch så drog min dotter o jag till stan för att gå o kika lite och sen ta en fika.
Vi hade bestämt oss för en kopp kaffe i fiket på köpcentret men när vi väl skulle  beställa fick vi syn på världens minsta minisemla och den gick inte att motstå. Intalade mig själv att den var ju så liten att det inte var nån fara (vem försöker jag lura?) och åt den med god aptit. På kvällen skärpte jag till mig så vi åt wok innan vi satte oss framför tv:n. Satt o slötittade på några program och sen var det då dags för deltävlingen i Melodifestivalen. Satt o lyssnade oss igenom låtarna (med en hög pistagenötter framför oss)  och det var inga större överraskningar den här gången heller men man kan ju undra över hur Björn Kjellman kunde komma vidare istället för t ex Sandra Dahlberg. Man kan också fundera över hur det av över 3000 låtar inte har kunnat plockats fram nåt bättre än det vi har fått höra i år men men.... Satt sen o glodde på både CSI Miami och Law & Order så det blev en riktig kväll framför tv n . Tyckte synd om Micaela som gick hem efter MF med sin migränhuvudvärk starkt dunkande...känner mig så maktlös när jag inte kan hjälpa henne men hoppas att hon lyckas sova bort den så hon klarar att åka till gymet imorgon.

Carina
                                                                       


Kommentarer
Postat av: Mikkiz

Tack älskade mamsen för att du tror på mig..ler..
Du har så rätt i vem man egentligen lurar, men dessa minisemlor kan ju inte vara så farliga..eller ;o)?
Du behöver inte känna dig maktlös, för jag kan bara bestämma mig för att gilla läget.. och du gör vad du kan.. det räcker gott och väl..kramiz


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback