Tufft

Mår inte så där jättebra för tillfället på grund av att min dotter mår dåligt. Har haft svårt att få någon ro med att sova då jag ligger och grubblar till sent på nätterna. Jag vet att hon inte vill läsa det här men det är inte meningen att ge henne dåligt samvete för min skull för det är inte meningen. Kan kanske vara bra för mig att tänka tillbaka lite på allt som varit för det stärker mig än mer att vilja leva som jag gör nu. Det känns bara tråkigt att det blir Micaela som tar smällen idag för nåt som jag ställde till förr. Men vi får lösa det här tillsammans så hon blir glad igen och orkar med sitt liv som är rätt tufft just nu. Det som händer just nu är att hon börjar att återuppleva hela sin barndom som inte har varit den bästa, kantad av alkohol och otrygghet har hon genomlidit mycket som INGET barn borde få uppleva. Men jag gör så gott jag kan idag och hoppas att det räcker för att vi ska kunna komma igenom den här perioden.
Hon har iaf varit i Stockholm hos en av sina vänner nu några dagar och jag hoppas att det har hjälpt lite. Jag var uppe hos henne igår och gjorde fint i hennes lya så att det blir lite roligare för henne att komma hem. Sen får vi ta hand om varann så gott det går framöver. Hennes mormor kommer upp från Gotland på söndag och ska umgås med henne några dagar och det ser hon fram emot för dom har en speciell relation och det kan vara bra för Mica att få vara själv med henne ett tag.
Nu ska jag fortsätta att jobba.
/Carina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback