En härlig helg

Vilken underbar helg det har varit, sol från tidig morgon till sen kväll, har njutit fullt ut. Igår cyklade vi upp på stan och efter att ha uträttat det jag skulle så satte vi oss på La Pastas uteterass och fikade i några timmar, det är nåt som jag älskar att göra på sommaren...det har blivit mitt nöje sen jag blev nykter.
Var hemma några timmar och fick lite mat i oss sen tog jag, Mica och två till cyklarna ner på stan och såg en skräckfilm
When a stranger calls, den var bra på det viset att den byggde upp spänningen hela tiden utan en massa blodiga scener till att bli riktiga höjdpunkter på slutet. Man satt hela tiden på spänn och väntade sig det värsta. En film jag kan rekommendera om man tycker om skräck.
Idag klev jag upp sju och var på jobbet åtta och sen var det flytt av datorer som gällde till klockan ett....åkte hem och åt en omelettt, bacon och sallad och kl två var vi ett gäng som tog cyklarna ut till Vallby friluftsmuseum (en nätt sträcka på drygt en mil fram o tillbaka) för att kolla på 17-1800 talsmiljö som dom hade arrangerat för dagen. Vi var inne och tittade på hur en byskola såg ut på 1800 talet och en av tanterna som stod där hade arbetat och bott på skolan under 1900-talet så hon berättade lite om hur det var då...häftigt.
Sen satt vi ute i solen och fikade och bara njöt av dagen. Mica fick återse sitt stora svin som har funnits där i alla tider, hon tycker att han är så söt (hon är helknäpp, har jag sagt det förut?). Sen var vi tvungna att åka tillbaka för Micaela såg ut som om hon hade rökt hasch i två veckor på ögonen på grund av björkpollen, inte roligt för henne ska jag säga, är svårt att riktigt sätta sig in i hur hon mår men det ser verkligen inget vidare ut.
Nu håller jag på o tvätta och sen ska vi samäta uppe hos Mica och slöa resten av kvällen. Har en del jobb med hennes dator antar jag.


Kommentarer
Postat av: Anki

Jag har nog som du läst lite mellan raderna ibland och missat..*ler*, nu förstår jag att du har en sak till du slåss mot eller har slagits mot (drickan) ja en del människor hamnar i massa fällor som de sedan får kämpa med näbbar o klor för att ta sig ur, av de kan man väl bara komma fram till att du är en stark kvinna med goo och en otroligt vilja att komma ifrån alla bilagor i livet. Håller alla tummar på att du lyckas med allt.
Kram Anki

Postat av: mikkiz

Kanske det.. jag är nog inte så uttråkad som jag låter.. bara känns så ibland..
Trevligt med en skinande sol, vi kan behöva det ibland..ler..

2006-05-09 @ 21:54:35
URL: http://mrselmo.blogg.se
Postat av: mikkiz

Kanske det.. jag är nog inte så uttråkad som jag låter.. bara känns så ibland..
Trevligt med en skinande sol, vi kan behöva det ibland..ler..

2006-05-09 @ 21:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback