En helg på landet

60229-9

Jaha, så har man haft fyra härliga dagar ute på landet (har varit djur och husvakt åt en vän på jobbet) med riktig bondgårdskänsla. Trots att jag inte var riktigt pigg så har det varit härligt med all frisk luft. Dagarna har gått så fort men det gör det ju så klart med 3 hästar, 1 hund (en stor lurvig nallebjörn), 3 katter och 2 marsvin som behöver omvårdnad. I  söndags tittade solen fram en stund så då satt jag o Micaela ute i hästhagen och gosade med hästarna och riktigt njöt av friden. Tosca (hunden) visade sig vara en riktig vitaminspruta som hela tiden ville ha uppmärksamhet och aldrig var still så länge man var ute. Det var kul att se när hon sprang utanför staketet och skällde på hästarna som i sin tur tittade på henne och såg ut att tänka "jösses, störtlöjligt". Jag har också varit ute och gått långa promenader och bara njutit av naturen.
Jag var lite orolig att det skulle bli läskigt på kvällen eftersom det är rätt långt till närmaste granne men huset kändes så tryggt i sig att jag bara låg o lyssnade på tystnaden som var helt kompakt...suveränt!!
Nu är jag tillbaka i stan och vill inte vara här känns det som...skulle inte ha något emot att bo så där jämnt, det vore väl den yttersta sinnesron i mitt nyktra liv.
Från det ena till det andra så är jag snart inne på 3 mån i min nya rökfria tillvaro och det känns fortfarande lika tungt, är röksugen konstant känns det som. Men efter att ha läst en bok jag fick av Ina så går det faktiskt lite lättare.


Kommentarer
Postat av: mikkiz

..ler.. tänk om jag kunde ge dig din stuga på landet...

2006-05-03 @ 17:56:19
Postat av: Anki

Aha, vilken mysig helg du fått. Visseligen kelar jag sällan med hästar, men jag bor ju endå ute i skogen och njuter av den. Visst är landet och frisk luft, skogen o djuren underbara. Jag skulle nog aldrig klara att bo i stan. När jag var yngre sa jag tvärt om. Man växer till sig.
Hoppas Du med får möjlighet att flytta utåt skogarna.
Min helg regnade o regnade och jag är förskyld o dan. På valborg vägrade jag gå ut meren när jag var i skogen med hunden och blev plaskvåt. Sen njöt vi bara i soffan, vovven o jag.

Anki


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback