Tandvärk

Så har det varit helg igen men en helg jag aldrig mer vill uppleva. Från kl 18 i fredags till idag måndag har jag legat i min soffa med en tandvärk som måste vara djävulens verk, har aldrig upplevt en sån smärta, inte ens när jag födde barn. Jag vet att man inte kan dö av tandvärk men jag trodde mitt hjärta skulle stanna av smärttopparna natten mellan fredag o lördag...huvaligen!!! Ett rör Citodon och ett rör Treo och en halv pencillinkur har gått åt på 3 dagar...bra kost måste jag säga. Har som tur är  även fått i mig ett par liter fil också. Men hade inte Micaela funnits hade det inte blivit något mer. Hon har sett till att jag har fått i mig lite fast föda också när jag kom så långt att jag kunde börja tugga utan att svimma av smärtan. Nu har pencillinet börjat verka så att nu känns det lite bättre och på torsdag ska jag till tandläkaren så dom får dra den lilla elakingen. Många har kommentarer om att man måste gå i tid till tandläkaren och det är väl bra tänkt för folk med normal inkomst men det har inte jag tyvärr. För ett par år sen ställde min mamma upp med pengar så jag fick fixa det som var då men tyvärr så är mina tänder rätt kassa efter mina år som missbrukare att det flyger nya plomber hela tiden och har man inte råd att ta det direkt så går det så här tyvärr. Kan inte för mitt liv förstå varför inte tänderna ska kunna gå på den vanliga sjukförsäkringen, jag kommer att rösta direkt på ett parti som har det i sitt valtal. 
Ska iväg till Tärna Folkhögskola på onsdag på en dag med hälsoombuden och jag undrar hur det ska gå efter att ha legat pall så länge och inte har en gnutta kondition kvar. Men jag får göra så gott det går och inte ta i alltför mycket. Ska i alla fall bli jättekul, ser fram emot att få tillbringa en dag på min favoritskola....gick ju min It-pedagog utbildning där och trivdes som fisken i vattnet.
Nu ska jag försöka ge mig ut på en promenad eftersom febern har lagt sig 

Kommentarer
Postat av: micaela

tänder är bra att ha, men ibland känns de precis som du beskriver dem, som riktiga små elakingar..
Jag fick min belöning efter att ha "tagit hand" om dig, igår ju, med alla dessa M*A*S*H-avsnitt :o)
Jag drömde om Hawkeye och resten, vilket kanske inte är ofrånkomligt..ler..

Postat av: Anonym

man ska väl ha barn till någon nytta ;o)

2006-10-02 @ 21:14:48
Postat av: Anki

Tandvärk = inte så kul nej.
Tur de finns tandläkare, synd att inte alla har eller tar sig råd att gå dit. Nu har de kommit "tandläkar garanti" för varjefall ungdomar, där de sparar 30:- i månaden så finns pengar när de e dax o 30:- i månaden mäktar nog alla med.
Så kommer ju de polska tandläkarna nu vi har visst någon i närheten har jag hört, de är under halv priset. Kanske ljusnar de upp även på tandläkarfronten, man kan ju alltid hoppas.
Kram Anki

2006-10-11 @ 08:20:52
URL: http://www.reseledaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback