Tvi för vädret!

60229-30


Usch vad ledsamt det är när man tittar ut och det är grått, grått och åter grått. Vi hade tänkt göra så mycket i helgen nu när jag har fått låna bil av min snälla chef men inspirationen tryter när man tittar ut. Sen har jag kommit in i en fas när jag vaknar skittidigt på morgonen även fast jag är ledig...drygt! Samtidigt får jag som mest gjort på mornarna så inget ont som inte har något gott med sig.
Var lite sugen på att hälsa på någon igår och insåg då hur lite vänner jag egentligen har, jag har nog blivit lite av en ensamvarg sen jag blev nykter, i och för sig är det inget jag har problem med i vanliga fall men igår kände jag verkligen hur trist det var när jag kände mig lite sällskapssugen. En av mina vänner som jag har och som för det mesta är hemma var till och med borta när jag kom dit...osis! Men man kan ju inte direkt kräva att folk ska sitta hemma och vänta på att jag ska höra av mig när jag så sällan gör det annars. Jag vet inte varför jag har blivit så bedrövlig med att umgås med andra men jag har väl tankar om att det kan bero på att jag har så mycket folk omkring mig på jobbet med både elever och vuxna att jag njuter av min ensamhet på kvällen.  Men så kommer det dagar som igår när jag verkligen hade velat träffa någon och prata lite skit med och då känner jag av min självvalda ensamhet. Om jag inte hade Mica så skulle jag väl bli en liten eremit till slut.
Var iväg till jobbet och "vibbade" igår, hade precis ätit så jag blev lte illamåeende av skakningarna, annars så är det hur skönt som helst för mina onda axlar.
Igår kväll hade mna grannar ovanpå "bröllopsfest" och det hördes kan jag säga!! Men till deras försvar ska jag säga att det inte var långvarigt. Det jag inte kan förstå är varför man inte sätter upp en lapp i trappen om att man ska fest så grannarna vet om det för då blir man ju inte lika irriterad som när det helt plötsligt börjar vråla arabisk musik över hela området och man inte vet varför. Så hög musik som det var igår hade inte ens min förra terroristgranne och det säger inte lite. Undrar om de som bor i villa vet hur lyckligt lottade de är sojm slipper  höra allt vad deras grannar gör.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Vi finns och vi var hemma och vi hade gärna tagit emot besök!! :o)

2007-05-18 @ 11:49:18
Postat av: Micaela

jadu morsan, kuligt väder det har varit..not..
men lite kul grejer har vi ju gjort..;o)
kramiz


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback