Vårrus, Gotland...trött, trött




Efter mycket gnäll är Vårruset avklarat. Jag gick nästan hela vägen men gick fort och sprang väl några meter, i vilket fall som helst så kändes det skönt när det var över. Kom till jobbet dan efter med blåsa under foten och skavsår på tån....aj,aj. Jag måste bara få råd att skaffa mig ett par ordentliga skor nån gång om jag ska kunna fortsätta promenera.
 
    

Kom hem i måndags efter att varit på Gotland över pingsthelgen. Det är alltid lika avkopplande att komma hem till mamma o Lennart.. Vi gör lite av vad som faller oss in,  beroende på väder och vind. I lördags lånade vi lilla bilen och åkte in till Visby där vi strosade runt i fyra timmar. Vi åt lunch på nyöppnad liten restaurang med helt suverän mat.

I söndags drog jag o Mica över till Fårö med bilfärjan och åkte runt. Vi stannade på Ebbas café och fikade och på sidan fanns en affär som hette Ebbes...fyndigt värre! Vi gick runt därinne och tittade, de hade hur mycket prylar som helst, bl a två bord fulla med fårskinn, helt plötsligt petade Mica till på mig och bad mig gå fram och titta extra noga på något som såg ut att vara en prydnadskatt, det var bara det att helt plötsligt sa den MJAUU!! Den hade lagt sig till rätta bland alla skinnen och sov hur gott som helst.

Jag köpte en liten honungsslunga i trä som souvernir.



 

Men det som blir jobbigt när man bara åker över några dagar är att det tar så lång tid att åka. Vi åkte från Fårösund halv sex i måndags morse och var hemma i Västerås runt halv tre?drygt! Man känner sig  helt mör efteråt. Jag slocknade halv nio på kvällen och sov som en stock hela natten.

Om en månad ska jag ut på samma resa igen då jag ska ner på semester en vecka.


Kommentarer
Postat av: Micaela

och inte säger du att du har uppdaterat bloggen heller?! Fy skäms!
men det var en bra sammanfattning av veckorna som varit =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback