Feedback!



Slutet på arbetsveckan igen då, HERREJÖSSES vad tiden brakar iväg. Snart är man pensionerad och har inte något jobb att gå till längre.

Vi hade förressten studiedag i början av veckan och fick utbildning i "feedbackhantering", det var med skräckblandad känsla jag deltog ska jag säga. Har minnen från min behandling när man skulle lämna feedback på varandra, det var hemskt för där var det tillåtet att riktigt gå in på varandras svagheter och det blev hur elakt som helst ibland. Var det sedan en handledare som inte var bra på att ta hand om det som hände på ett bra sätt så kunde personen ifråga må uruselt flera dagar efteråt. Vi hade en kille som skrev ut sig efter en riktig skärseld under sin feedback. Och det kändes ju inte så muntert direkt.

Nu var det ju inte riktigt så här på jobbet men det är ändå jobbigt att höra hur andra uppfattar mig även om det är positivt. Jag tror att det är bra med feedback när det används rätt, man kan ju ge feedback i alla situationer, det behöver ju inte alltid vara på ett möte utan det kan man ju ge även i förbifarten när man känner att det behövs. Huvudsaken tror jag att man kan motivera varför man tycker si o så och att man  inte bara slänger ur sig något och går iväg...då kan det bli riktigt fel. Jag tycker i alla fall att vi vårt arbetslag är bra på att lämna feedback till varann i vårt dagliga samarbete.

Ska till Eskilstuna imorgon och hjälpa vänner med en dator och jag hoppas att det inte tar så lång tid för jag skulle verkligen behöva ta hand om mitt hem, det ser för jäkligt ut rent ut sagt. Katthåren riktigt hoppar upp o anfaller mig i hälarna och man kan nästan skriva bloggen i dammet på bokhylla m.m. Not nice!!


Men det är trots allt helg!!


Kommentarer
Postat av: micaela

visst är det bra med feedback.. Tyvärr missuppfattar ofta folk det med icke konstruktiv kritik..
fan va knäpp du är.. =) [syftar på bloggen skrivet i damm].. jag garvade för mig själv..ler..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback