Klagovisa :-)

Jag vill inte vara där jag är just nu...på jobbet alltså! Mitt huvud håller på att gå upp i atomer och jag känner mig frusen. Ska dessutom vara kvar här till runt 22 ikväll..muntert värre.

Men man ska väl härdas antar jag.

Höll på att halka och slå riktigt på rumpan idag  för vår vaktmästare är på semester och hans  ersättare är hemma med sjukt barn så ingen har sandat skolgården. Hoppas att det inte händer någon olycka bara. Finns tyvärr ingen som har tid att gå ut och göra jobbet.

Nu ska jag sluta klaga och vara glad för att jag har ett jobb att gå till. (Nu sa jag det själv så behöver ingen annan göra det)


Kommentarer
Postat av: micaela

tack för komplimangen om dikten=)
Ramlade du eller var du "bara på väg" att slå dig sönder och samman?
Även om du ska vara glad över att ha ett jobb, så kan det nog kännas motigt ändå.. alla har vi rätt att uttrycka vår åsikt om den plats där vi spenderar 9 timmar/dagen.. =)
Puss på´re!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback