Mitt kära Västerås

I




Idag har jag varit o spatserat hela dan i Västerås Stad. Jag ska säga att jag älskar min stad med våra butiker o fik och människor. Det bästa jag vet när jag har varit borta nånstans är att kliva av på stationen och känna att jag är HEMMA! Jag har bott på så många ställen i vårt avlånga land men aldrig känt mig lika hemma som här, vet inte om det beror på att man blir äldre för varje år och att man inte orkar hålla på och flacka runt som förr. Jag hade alltid en oro i kroppen förr som gjorde att jag hade svårt att slå rot nånstans men den är borta idag skönt nog. Men den dan jag blir pensionär flyttar jag nog neråt landet eller till Gotland. Men än så länge myser jag i mitt Västerås :-)

Kommentarer
Postat av: Micaela

Jag förstår precis hur du känner :)

Västerås ÄR en underbar stad!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback