Vårresan med gänget!!

Las Vegas show



I fredags bar det av med drygt 20 laddade arbetskamrater i en abonnerad buss till vår huvudstad. Vi äntrade hotell Kung Carl alldeles vid Stureplan sent på eftermiddagen med glada tillrop. Efter att ha duschat och bytt om serverades det en välkomstdrink (alkoholfri för min del givetvis) i foajen så styrde vi stegen till Golden Hits på Kungsgatan för att se Wallmans show "Lost in VegasII". Jag kan bara säga att showen var helt suverän!!. När det gäller maten så finns det en enda maträtt jag inte äter efter ett barndomstrauma och det är Sparrissoppa och när servitören presenterar menyn så vad tror ni det är till förrätt...jo SPARRISSOPPA!!!!, hur kan man ha sån otur! Men jag gjorde ett tappert försök att få i mig några skedar men sen gav jag den till en som tyckte om det. Resten av maten var ljuvlig, oxfilé med chili- och salviastekt svamp och merguez, rostad potatisstubbe samt rödvinssky mums! Och desserten var en väl komponerad sak, ett urval av små läckerheter med smak av choklad och lime. Vid midnatt traskade jag och E tillbaks till hotellet i ösregn fullständigt nöjda med kvällen.
På morgonen var det dags för den underbara hotellfrukosten...äggröra, bacon macka, juice och sen en omgång till. Jag älskar hotellfrukost!  Sen bar det ut i Stockholms gatuliv. Efter att ha sprungit i över 4 timmar så landade vi nöjda vid hotellet där alla de andra började samlas. Kl halv fyra kom bussen som något försenad skulle ta oss hem till gurkstaden igen. När jag klev in hemma möttes jag av ett nystädat hem och kaffedoft. Tack min älskade dotter!! Somnade ovaggad vid 11 tiden.

Kommentarer
Postat av: micaela

Kul att resan blev lyckad =)

Det var så lite så, du vet ju att jag älskar att städa ;o)

Postat av: Micaela

Jag ska gå och lägga mig nu, men jag måste säga att din sida fick sig ett lyft =)

2009-05-11 @ 22:42:06
URL: http://annamicaelas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback